Riviera Maya i Półwysep Jukatan- MEKSYK

Podróż do Meksyku odbyła się pięć lat temu w lipcu. Na dwa tygodnie zamieszkałam w przepięknym resorcie hotelowym Catalonia Riviera Maya Resort and Spa w miejscowości Playa del Carmen. Playa Del Carmen to miejscowość leżąca na wybrzeżu Riviera Maya. Przepiękne wybrzeże Meksyku, które ciągnie się od miejscowości Punta Allen poprzez Tulum, Playa Del Carmen aż do miejscowości Puerto Morelos. Riviera Maya znajduje się na półwyspie Jukatan, jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc przez turystów, którzy udają się do Meksyku.

Po spędzeniu dwóch tygodni na Półwyspie Jukatan, po zwiedzeniu i zobaczeniu jednych z najpiękniejszych miejsc, które kilkanaście lat temu widziałam tylko na okładkach czasopism, cały czas mam wrażenie, że po Meksyk pozostał duży niedosyt. Dzisiaj podróż do Meksyku zaplanowałabym inaczej.

Meksyk był pierwszą tak odległą destynacją na którą się zdecydowałam. Dwanaście godzin lotu jeszcze wtedy wcale mnie nie przerażało. Na podróż do Meksyku wybraliśmy lipiec. Nie ma obowiązku wizowego dla obywateli polskich przy pobytach nieprzekraczających 180 dni.

Tak jak już wspomniałam zatrzymaliśmy się w miejscowości Playa Del Carmen na całe dwa tygodnie. Wyjazd był wyjazdem All Inclusive (!!!) co oznacza że na dwa tygodnie ,,utknęliśmy” w jednym hotelu i w jednej miejscowości. Oczywiście nie oznacza to że nie wychodziliśmy poza bramy resortu i widzieliśmy tylko basen hotelowy. Bardzo dużo zwiedziliśmy przez te dwa tygodnie.Wtedy też opcja wyjazdu do Meksyku na All Inclusive wydawała mi się spełnieniem marzeń, jednak dzisiaj patrząc z perspektywy czasu po innych doświadczeniach jakie mam z podróży wiem, że dzisiejszy wyjazd do Meksyku byłby całkiem inny, na pewno nie byłaby to opcja All Inclusive i nie zakończyłaby się tylko na półwyspie Jukatan. Żeby poznać dany kraj trzeba po nim podróżować, dlatego po powrocie z Meksyku każda inna podróż wyglądała już inaczej.

Wszystkie wybrane przez nas wycieczki były zorganizowane przez hotel, tak więc ciężko mi pisać o tym czy łatwo jest się poruszać po Meksyku. U nas wyglądało to tak: bus podstawiony pod hotel  i w drogę. Jednak mimo tego, że autostrady są dobre do jazdy, to bardzo często na ulicach widzieliśmy pojazdy wojskowe i uzbrojonych żołnierzy oraz policjantów.  I tu pewnie zapytasz czy Meksyk jest bezpieczny? Jak wszędzie trzeba zachować ostrożność.

Przed wylotem do Meksyku dużo się naczytałam o kartelach narkotykowych, ich porachunkach, i o tym jak giną niewinni ludzie. Można się zniechęcić do wyjazdu. Jeśli udajesz się do Meksyku i masz w planie podróżować to moim zdaniem jeśli nie będziesz prosił/a się o kłopoty to ich nie będzie. Mam tu na myśli omijanie głównie rejonów północnego Meksyku gdzie jest granica z USA (rejony karteli narkotykowych) ,oraz nie spacerowanie po zmroku, czy też używanie taksówki (głównie Ubera) do przejazdów między miastami. Pamiętaj też żeby nie obnosić się z całym drogim sprzętem jaki posiadasz oraz biżuterią. Jeśli jednak Twój wyjazd to wyjazd all inclusive to jakiegoś resortu hotelowego to nie masz się czego obawiać. Któregoś dnia kiedy wyjechaliśmy na jedną z wycieczek, zapomnieliśmy schować laptopa i zostawiliśmy go na łóżku w pokoju hotelowym, po naszym powrocie na klamce od drzwi widniała informacja, że pokojówka nie mogła posprzątać pokoju ze względu na pozostawianą rzecz (resort w którym byliśmy miał taką procedure, że jeśli w pokoju na widoku są pozostawione takie rzeczy jak laptop, biżuteria, pieniądze, aparat, kamera to pokojówka nie ma prawa sprzątać pokoju i musi zgłosić to ochronie hotelowej) . Po czym po chwili zapukała do nas ochrona z kierownikiem żeby osobiście wytłumaczyć czemu pokój nie został posprzątany i upewnić się  czy aby na pewno nic nie zginęło. Czyli jak widać w takich resortach nawet pracownicy są bardzo dobrze pilnowani.

Wspomnę jeszcze o walucie która obowiązuje w Meksyku czyli peso meksykańskie, jednak w resortach typowo turystycznych czyli Cancun,  Tulum,Playa del Carmen można płacić w dolarach amerykańskich, jednak dużo bardziej opłaca się płacić w lokalnej walucie.

Cudowne wspomnienia i zdjęcia które nie potrzebują filtra ani żadnych innych ulepszaczy.

Nurkowanie w Jaskiniach na JukatanieCENOTY

Tak krystalicznie czystej wody w jeziorze nie widziałam jeszcze nigdzie. Cenoty to meksykańskie podziemne jeziora, naturalne studnie na których widok zaniemówiłam. Natura w stworzeniu czegoś tak pięknego nie ma sobie równych. Będąc na Jukatnie na każdym kroku możesz natknąć się na Cenoty lub na wycieczki które organizują nurkowanie w Cenotach. Jest to atrakcja której nie możesz sobie odmówić bez względu na to czy nurkujesz, czy uprawiasz snorkling czy też chcesz tylko popływać, to miejsce jest idealne dla Ciebie.

Zdjęcia w żadnym stopniu nie oddają uroku tych miejsc

Cenote IK-KIL ( Chichen Itza)

Cenote Dos Ojos
Cenote Azul

Chichen Itza- Ruiny Miasta Majów

Nie mogłam nie zobaczyć jednej z najbardziej popularnych atrakcji Jukatanu. Wszyscy wiedzą gdzie się znajduje i jak wygląda, każdy chce mieć zdjęcie na jej tle, ale mało kto wie jak naprawdę się nazywa- Piramida Kukulkan. Nie jestem fanką zwiedzania starożytnych ruin, ale chichen itza trzeba odwiedzić będąc w Meksyku, warto też poczytać trochę o historii tego miejsca. Chichen Itza to nie tylko piramida Kukulkan, jest to cały kompleks dawnych ruin z czasów Majów i Azteków.

Wejście na teren kompleksu jest płatne, a masa straganów z pamiątkami (widać na zdjęciu poniżej) trochę psują jego urok. Najlepiej pojechać tam z samego rana żeby zdążyć przed masą turystów.

Coba– Piramida Nohoch Mul

Tu również zobaczysz ruiny miasta Majów, Coba jest znane głownie z piramidy Nohoch Mul. Jest to największa piramida na Jukatanie i dodatkowo można się na nią wspinać.

Niestety z moim lękiem wysokości doszłam tylko do połowy piramidy i stwierdza,że zejście było dużo trudniejsze niż wejście

Ze wszystkich kompleksów z ruinami ten zostawiłam na koniec. Perełka turystyczna Jukatanu, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie, miejsce z którego nie chciałam wychodzić. Sami zobaczcie

Tulum- Ruiny

Znajdują się na klifie, powyżej jednej z najpiękniejszych plaż, która czasami jest umieszczana w rankingach na najpiękniejsze plaże świata.

Takim to dobrze:)

Akumal- podejrzyjmy żółwie morskie

Akumal to mała miejscowość. Główną atrakcją jest tutaj ładna plaża i możliwość podglądania żółwi morskich. Gotowi z maskami wchodzimy do wody i tuż po przekroczeniu bojek zauważyliśmy żółwie. Jeszcze nigdy nie widziałam tak ogromnego żółwia w jego naturalnym środowisku. Oczywiście jest ZAKAZ dotykania żółwi.

COCO BONGO

Legendarny klub do którego bilety są dość drogie, ale warto! Nawet jeśli nie jesteś osobą która przepada za nocnym życiem to po wizycie w tym klubie nie pożałujesz. Nie jest to kolejny zwykły klub nocny. Jest to niesamowite show gdzie tancerze wcielają się w postaci ze znanych filmów a także najbardziej znane osoby sceny muzycznej, tańczą i śpiewają do najbardziej znanych utworów muzycznych. Trzeba to zobaczyć. My na ten wieczór wykupiliśmy pakiet VIP co oznacza oczywiście miejsca siedzące w górnej loży, wejście bez kolejki a także  indywidualną obsługę kelnera. Przy samym wejściu do klubu przydzielany jest kelner który obsługuje tylko Ciebie przez całą imprezę,tak więc nie musisz chodzić do baru i stać w kolejce po drinka, kończysz jednego drinka kelner już czeka z następnym. Przy pakiecie VIP wszystkie drinki są darmowe.

Może również Cię zainteresować

Wytrawne Naleśniki z Serem Halloumi i Awokado

Naleśniki Budyniowe z Serkiem Mascarpone i Bananem

Tarta Sernikowa z Kremem Cytrynowym

Trufle Czekoladowe- suszona śliwka i daktyle